2011. február 15., kedd

Pogácsa


Tagnap délelőtt a kisfiam pogácsát szeretett volna enni és mivel boltban még nem találkoztam tejmentessel így itthon sütöttem. 

Hozzávalók:

3,5 dl növényi tej vagy víz

50 dkg liszt

2 evőkanál olaj

1 csomag szárított élesztő + 1 mokkáskanálnyi cukor a felfuttatáshoz

2 púpozott kávéskanál só

1-1-1 púpozott mokkáskanál oregáno, bazsalikom, majoránna  

1 tojás, margarin vagy olaj a tetejük megkenéséhez

Elkészítés:

A lisztet egy tálba rakom a közepébe egy mélyedést alakítok ki beleszórom a cukrot és az élesztőt. A 3,5 dl vízből kb. 1-1,5 dl vizet öntök rá az élesztőre. Várok 5-6 percet amíg felfut. Utána hozzáöntöm a többi vizet és a többi hozzávalót is belerakom. Jól összedolgozom és kb 1 órán át meleg helyen kelesztem.  Ha a duplájára kelt pici pohárral kiszaggatom (folyamatosan legyen lisztes, hogy nem ragadjon a pohárhoz a tészta)  és előre kiolajozott lisztezett muffin formába rakosgatom őket.

 Én olajjal és tojással kentem meg a tetejét.  Egy pár db-ra pedig 1/4 szalámit raktam. Ezt az ötletet Móninál láttam csak ő kolbász rakott a pogikra.  Kb. 15 perc alatt 170-180 fokon megsül. Egy adag tésztából nekem 24 pogácsa lett. Ami tegnap majdnem mind elfogyott pedig a párom sem volt itthon csak mi ketten a kisfiammal.  :)



Nincsenek megjegyzések: