2010. november 4., csütörtök

Tejmentes Aranygaluska

Egy nagyon nagy kedvencemet osztom meg veletek amit tejmentesen is el tudtam készíteni és így is isteni finom lett.:)

Hozzávalók:


A tésztához:
60 dkg liszt
1/2 élesztő +1 teáskanál cukor
2,5 dl növényi tej
4 evőkanál cukor
10 dkg növényi margarin
lekvár, cukrozott darált dió
olaj és liszt a sütőedény kikenésére

Az öntethez:
1 csomag vanília pudingpor
7 dl növényi tej

Elkészítés:

A tészta:
Az élesztőt és az 1 teáskanál cukrot a langyos tejbe morzsoljuk. Amíg felfut az élesztő a lisztet, a cukrot, a puha margarint összegyúrom. Hozzáöntöm az élesztős, cukros tejet és addig gyúrom amíg teljesen el nem válik a táltól a tészta. Utána a tésztát letakarva meleg helyen kb fél órán át kelesztjük. Ha megkelt a tészta deszkára borítjuk és nyújtás nélkül lisztes kerek formával elkezdem kiszaggatni és egymás mellé helyezzük a tepsiben. Ha kész bőven megkenjük olajjal a tésztát. Megkenjük lekvárral és megszórjuk a cukros dióval. Kb. még 20 percet kelesztjük a tepsiben is. Közepes lángon lassan megsütjük. Én hústűvel szoktam ellenőrizni hogy átsült e már a tészta.

Az öntet:


A megszokott módon pudingot készítünk de érdemes a csomagoláson feltüntetett mennyiségtől 2 dl több folyadékkal készíteni, hogy híg maradjon.



2 megjegyzés:

Pilchard írta...

Szia Marietta! Még tavaly évé vége felé megcsináltam az aranygaluskát,és teljesen elfelejtettem írni hogy milyen finom lett,vendégeknek csináltam,teljesen el voltak ájulva tőle.Köszi a receptet!

Marietta írta...

Nagyon szivesen.:) Örülök, hogy ízlett a vendégeknek is!:)